henkenbrigit.reismee.nl

Kriebels

Nog minder dan 14 dagen voor vertrek.......de kriebels beginnen nu te komen! Het aftellen is begonnen. Misschien zul je denken...nu pas. Ja dus!

Een half jaar geleden waren de eerste voorbereidingen voor deze reis klaar. De belangrijkste beslissingen waren genomen. De rest was invullen van details en vooral ook inlezen. Aangezien we de reis in 2 stukken hadden gedeeld, moest er ook nagedacht worden over het 2e deel: 4 maanden Australië. En dan komen de kriebels voor het 1e deel dus later op gang.

Nu ligt Australië weer heel ver weg is alles gericht op Chili, Argentinië en Antarctica. We hebben héél véél boeken via de bieb geleend en nóg een keer en nóg een keer. Daarna beslist welke we zelf gingen aanschaffen. Uiteindelijk bleek dat de Patagoniëgids van Footprint de hele reis (op Antarctica na) dekte. Van Ander Licht kregen we Wildlifegids van Bradt cadeau. Zelf kochten we toch nog de reisboeken van de ANWB erbij + een stadsgids van Buenos Aires van Lonely Planet. Een goede wegenkaart van dat deel was eigenlijk niet te krijgen, dus die kopen we in Santiago wel.

Daarnaast vonden we ook dat we ons toch wel wat verstaanbaar moesten kunnen maken. Dus, samen met Hans en Wilma, hebben we een basiscursus Spaans gevolgd. Ik ben benieuwd of we daarmee een beetje uit de voeten kunnen.

We hebben ook lang getwijfeld over deze site. Zullen we nu wel of toch maar niet...! We hebben al heel wat afgereisd en daar ook reisverslagen van gemaakt, maar we hebben het 'internetgedoe' tot nu toe weggeschoven. Vakantie is vooral beleven, watvoegtzo'n sitedan toe? Uiteindelijk hebben we ons over laten halen om een laptop mee te nemen, vooral om (goedkoop)in contact te kunnen blijven met het thuisfront. En als je dan toch zo'n ding bij je hebt....! Een verslag maken deden we al, dus dan gaan we het ook maar delen met mensen die daar belangstelling voor hebben. Ergens lees je... je kunt ons foto's cadeau doen....dat hoeft niet. Mocht dat nodig zijn dan doen we dat zelf wel..

De boeken liggen klaar, de éne inenting die we nogniet in ons lijf hadden laten spuitenis gehaald (gele koorts), internationaal rijbewijs geregeld, nieuwe videocamera ligt klaar en de (gestolen) fotocamera is vervangen. Pleisters tegen zeeziekte voor achter je oor.....ben benieuwd of die helpen. Stekkers....welke stekkers hebben we nodig? Nog eventjes regelen.

Kleding....ook zo'n vraagteken. De temperatuur in deze 7 weken wisselt van 35 gr. naar - ? onder nul. We nemen altijd 1 reistas p.p. mee. Dus dat wordt goed nadenken. Ik ben altijd een lastminute-pakker geweest. Een dag van tevoren was vroeg genoeg. Ik denk datwe nu een week van tevoren toch maar alvast wat klaar gaan leggen.

Onder het kopje profiel staat een link naar ons reisprogramma. Daar staan wat meer details op. Het gebied waar we doorheen gaan rijden is (op Zuid-Patagonië na) nog niet zo bekend bij ons Europeanen. Als je het reisprogramma bekijkt krijg je alvast een idee. Er staat geen link op naar de 'Antarctic Dream', dat kun je evt. zelf ook via google opzoeken.

Mocht iemand dit lezen en nog handige tips hebben....niet te lang wachten met mailen.De kriebels worden steeds sterker....het komt nu allemaal opeens heel snel dichtbij!

Reacties

Reacties

Anja vd Kerkhof

Hoi Brigit en Henk,
Het ziet er geweldig uit, die reis van jullie!
Ik heb ook even gekeken bij Ander licht, om nog meer te kunnen lezen over jullie reis.
Ik snap, dat jullie de kriebels hebben!
Gewèldig vooruitzicht! Succes nog met de voorbereidingen!

Ria Almeida

Hola,deseamos un viaje con mucha suerte y mucho placer.
Queremos que vosotros tengaïs un buen viaje y que lo paseïs muy bien.
Saludos y hasta pronto Ria y Manuel Almeida.

Pascalle Evers

Hee Brigit en Henk,

Oooh superjaloers, maar vooral superbenieuwd naar jullie verslagen!
Geniet er maar heerlijk van, want het ziet er prachtig uit...wij vangen de kinderen hier wel op!!
Veel groetjes, Pascalle

Rob!

leuk, een reisverslag.
Zo kan ik stiekem met jullie mee op vakantie.

succes met de laatste voorbereidingen.
LET OP de kriebels gaan straks over in vakantieStress.

Groetjes Rob!

Hoi Henk en Brigit

Wat een goed plan, een reisverslag waarmee wij jullie kunnen volgen.
Wij zijn benieuwd naar jullie verhalen.
Alvast een fijne vakantie gewenst en geniet ervan.

groetjes Jan en Riekie

Conny

Ik ga zeker volgen. Veel plezier met de voorbereidingen en verander je mijn emailadres nog even in info@connydelaat.nl, want mijn planet-adres gaat binnenkort de lucht uit.

Veel plezier met de voorpret!
Conny

Pien.P. en Maisa.

Hoi Henk en Brigit,
Super leuk dat Julie op wereld reis gaan.
En leuk dat julie een site hebben gemaakt waarmee wij julie kunnen volgen. Wij willen er ook heel graag heen mogen we mee? Vast niet het lijkt ons wel leuk.veel plezier en geluk we volgen je tot na de herfstvakantie.
Liefs Pien.P. En Maisa

Pien.p. En Maisa

Eh sorry kerstvakantie

Pien.p. En maisa

Eh sorry jullie moet met 2 ellen

floortje

mij lijkt het echt super cool om naar Antartika te gaan en dan pinguins te zien! ik hoop dat het super leuk word en heel veel plezier!:-D

groetjes floortje:-)

nils

je moet wel een flinke jas meenemen

puck

jammer dat je weg gaat!!!! maar lijkt me echt supper cool !! met al die dieren en overal wit! echt supper!

puck

wat gaat er in je koffer ????

groetjes puck

Sabine

Mij lijkt het ook wel cool om naar anthartika te gaan
(neem een reserve koffer mee dan ga ik daar in

Groetjes sabine

savannah

echt jammer dat je weggaat maar voor jullie is het supergaaf om al die dingen echt mee te kunnen maken
echt cool

veel -xxx- / groetjes savannah

rutger

hoi brigit.
leuk een wereld reis.
wil je een dier mee neme.
nou vil plezier en maak er een leuke reis van.

rutger(y)

pien.s.

hooooooooi brigit ik vind het jammer dat je weg gaat.
maar jij vind het natuurlijk super super super gaaf.
ik wil liever met jou mee maar dat mag natuurlijk niet.
ik ga aan mijn moeder vragen of we ook een wereld reis maken.
maar dat mag natuurlijk niet.
ik vond het super super super leuk dat jij dit stuk onze juf was.
ik zal wel altijd bij jou in de klas willen zitten
ik ga je heel erg missen.

(je moet meer aan de reis denken dan aan ons
maar wij zijn tog wel de liefste kinderen dus je denkt
toch aan ons)

pien.s.

puck

vond je alle tekenningen leuk?
en rutger met zijn dier kijk een dier voor hem!!!!
[gadget][/gadget][url=http://www.krabbelgadget.nl]Meer krabbel plaatjes op: KrabbelGadget.nl[/url]

puck

oeps

jenneke

heey ,
zijn jullie al onderweg?
waar ga je ook al weer heen?
heel veel kusjes van de klas en mij en papa en mama!!!xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

dimphy

veel plezier

heel veel groetjes van mij,papa,mama en thom
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Jo en Els

Lieve mensen,

we wensen jullie veel plezier op jullie reis. geniet ervan.

jill

hoi Henk en brigit,
hoe gaat het?
met mij gaat het heel goed.
ik mis je heel erg, maar na de kerstvakantie zie ik je weer.

nog heel veel plezier Henk en Brigit.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx en groetjes jilll.

jill en mijn nichtje

hoi henk en brigit,
is het daar zo lekker warm, nou hier is het koud en het sneeuwt bijna elke dag wel een s een keer.

groetjes jill en mijn nichtje.

youri.

hee is het leuk ik zit te game.
is het wel lekker warm.
goe de reis enheel veel plezier.

youri

jenneke

heey
alles goed??
met mij wel leuke fotos !!
waar zit je nu ookalweer:)
is het er lekker warm??
of ijsjes koud!!
ik heb een spel gekregen IK HOU VAN HOLLAND SPEL
ik had enthousiast goed geschreven goed he
het sneeuwt hier en is super koud en ik had vorige week gewonnen met basketball(-_-)yess met 40-47
en heb met eiffel mee gelopen of wistt ja dat al!?
en wij hebben een super coole kerstboom in de klas
maar weet je wat jammer is ramon gaat naar belgie verhuizen omdat het huis in brand was dan moet je kijken op thuisinhetnieuws.nl egt super erg !!!! :(
ik heb mijn spreekbeurt gedaan een acht over apen gedaan oeaaaaa!!:)
en het gaat ook steeds beter met het vegten in de klas yesss

jenneke

Heey Brigit

Onze hele kals is over na groep 8 yee.
We krijgen Thijs heel leuk echt een leuke meester!
Ik ga deze vrijdag op vakantie!yeee naar Turkije.
Wist je dat bianca zwanger is echt heel leuk ze had zon foto van Fenne die een truitje aan had en er stond op : Gote zus! Leuk he ?
Ik heb de schoolfoto gehad : ( ik sta er echt heel raar op XD .
maar waar ben je nu en !
jammer dat jr niet bij het afscheid was van de klas gelukkig zien we elkaar wel noog zeker een x .
De musical van groep 8 was ook heel leuk hij heette ± WAt maak je me nu!

Ik hoop dat je het heel leuk hebt dan en de groetjes ban papa en mams en van mij natuurlijk doeggg!!

Floortje

haay brigit en henk,
ik hoop dat jullie het super leuk vonden! Onze hele klas is door naar groep 8! en we krijgen Thijs!! yahoe! dat vond ik extra leuk omdat mijn broer hem ook heeft gehad! maar hij is ook gwn heel leuk en aardig! dat was het dan weer:)! xxxzies Floortje

jenneke

hee brigit&henk

waneer kom je je spannende verhalen vertellen in de klas in plaats van AARDRIJKSKUNDE!?

Goetjezz Jenneke

Andre en ger swalmen

Ik ben adres van Henk en Brigit kwijt.
Wie helpt mij: a.schnitzler@freeler.nl

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!